måndag 20 september 2010

Stresskaos


Det är mycket nu! Tycker ofta jag säger det men nu ÄR det mycket! En massa olyckliga omständigheter gör att det är ovanligt mycket på alla fronter. Det känns som om hela kroppen ska gå sönder av all stress. Hur ska man hinna allt? Jobb, barn, fritidsaktiviteter, läxor, tvätt, städning, matlagning, firman, vänner, kalas och allt annat som ska göras på dagarna. Det är helt omöjligt att få in allt som ska in på den korta tid man har.
Jo jag vet, jag måste sluta göra vissa saker men en del saker kan man inte låta bli. Det tråkiga är att man oftast får skära ned på de saker man verkligen vill göra. Alla måsten brukar få gå före.
Jag ska sluta och gnälla men just nu är det jobbigt och jag önskar bara en lugn stund för att få hämta andan så jag kommer på banan igen.
Ta hand om er där ute. Ta en kopp te. Tänd ett ljus. Mys i soffan och bara filosofera en liten stund. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar