lördag 4 september 2010

Nyklippta får





Hösten är här på riktigt. Det är kyligt i luften, fräscht på något vis. Jag gillar den här årstiden, fast jag gillar ju alla årstider förstås.
Idag har vi klippt fåren. Vanan finns där inte än så de blev inte så de blev inte så snygga men av med ohyran blev de i alla fall.
Vad jag ska göra med ullen har jag ingen aning om. Jag vet inte vad som måste göras och hur så, den här gången får det väl gå i soptunnan men nästa gång jag klipper dem så ska jag ha läst på och göra något vettigt av den.
Fåren ser väldigt spinkiga, tufsiga och vita ut nu.

3 kommentarer:

  1. WoW! Vaqd synd att du slängde ullen. Funkar bra i dina odlingar. Kolla på Mandelmann, han i Skåne du vet...Han har ull i sina trädgårdsland. På Öland och Gotland har jag sett att de petar in smutsig (!!!) ull för att odla i.Gott om näring i den smutsiga bakdelen. Synd, synd. jag hade gärna hjälpt dig att ta hand om ullen.
    /Lotta

    SvaraRadera
  2. Vad bra att veta! Nästa gång ska jag ta hand om den. Ullen ligger på baksidan ladugården på komposten så jag kan ju hämta den om jag vill. Jag ska genast läsa vad Mandelmann skriver. Tack för tipset.
    /Kristina

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Du kan, om du vill, besöka min blogg och skriva där.....*ler*
    Jag funderade på ifall du inte ville.....
    /Lotta

    SvaraRadera