måndag 6 september 2010

Det blir aldrig som man tänkt sig


Det här är ännu ett av de projekt som inte blev som jag tänkt mig.
När jag köpte snäckskalen så tänkte jag vatten, hav, fiskar och tång. Jag vet inte varför jag valde den gröna bakgrunden. Den gör att allt blev mer skogslikt istället. Jag ser mystik, älvor, skog och dis när jag tittar på det färdiga smycket. Jag är helnöjd och gillar det precis som det blev.
Mina projekt är ofta så här. Jag har en vision i huvudet och börjar arbeta utifrån en fokuspärle, sten eller kristall coh sen vävs det på allt eftersom idéerna ramlar in. Jag vet aldrig vad det blir när det är färdigt. Det är det mest lustfyllda sättet att arbeta. När någon vill ha en kopia av något blir det inte lika kul för då arbetar jag inte på inspiration utan på givna regler och det är inte lika roligt.

1 kommentar:

  1. Du är så himla bra på dessa broderade smycken. Jag är imponerad som vanligt!

    /Yenny på pärlplatsen

    SvaraRadera