tisdag 24 augusti 2010

Krokning



Idag har jag anmält mig till en kurs i krokning på Stick & Sy i Karlstad. Kursen leds av Pauline Turner och datumet är den 1:e september.
Jag var ju tvungen att pröva lite och jag skulle vilja påstå att krokning är något av en blandning av virkning och stickning. Man använder en lång virknål med ett stopp i ena änden och så plockar man upp maskor så att man har alla maskor på kroken. Sedan maskar man av vid nästa varv. Sedan plockar man upp nya maskor och maskar av. Går ganska fort faktiskt och blir fina strukturer i garnet. Jag har ju bara prövat lite och ser verkligen fram emot kursen.

2 kommentarer:

  1. Hej igen!
    Det var en snygg halsvärmare som du gjort. Skulle du kunna tänka att dela med dig av mönstret? Hör av dig. Du hittar min e-post på min blogg (som ligger i malspåse)
    Kram
    /Lotta

    SvaraRadera
  2. Hmm jag hittar inte mailadressen men om du skickar den til mig på kristinakristiansson (at) hotmail.com så skickar jag mönstret till dig.
    Kram Kristina

    SvaraRadera