torsdag 12 augusti 2010

Att utmana sina rädslor





Det finns inte så jättemycket saker jag är rädd för. Ja naturligtvis är jag rädd att förlora mina nära och kära men de vanliga vardagsrädslorna är inte så många. 2 saker är jag dock otroligt rädd för och det är ormar och höjder. Skitjobbigt helt enkelt! Idag har vi besökt Universeum och Liseberg i Göteborg. Hur kul som helst. På Universeum finns mängder av djur. Jättekul och rekomenderas till alla barnfamiljer som har ett djurintresse. Där finns ett rum med väldigt giftiga djur, bla världens giftigaste orm som är 800 gånger giftigare än diamantskallerormen och kan döda 100 vuxna människor med ett enda bett! Jag var inne i rummet och tittade på alla djuren. DET är att utmana rädsla det!
Sen gick vi på Liseberg och vi åkte massor av karuseller. Jag åkte faktiskt Flumeride och är lite stolt för det. Lilla I och Lilla K åkte allt mäjligt farligt som Lisebergsbanan mm. Värst var det att se dem i slänggungorna när jag var livrädd att de skulle ramla ur hela tiden. De var dock lyckliga!
Efter detta åventyr åkte vi trötta och lyckliga ut till Hönö och sov i mysiga små stugor som låg 6 meter från havet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar