måndag 23 augusti 2010

Första skoldagen


Idag var det första skoldagen för lilla I. Stort och spännande för lilltjejen. Stort även för mig som numera inte har några småbarn kvar längre då alla mina barn numera går i skolan. Skönt ändå då allt blir annorlunda då. Lättare på något sätt och barnen blir så självständiga.
Så imorse vandrade hon iväg med ett leende och en alldeles ny ryggsäck med allt hon behövde för uppdraget. Det bästa med dagen har i alla fall att få leka med sina kompisar konstaterade hon nöjt nu på kvällen.
För mig som inte tycker skolan har varit det roligaste i mitt liv hoppas jag bara att det ska hålla i sig si så där 10-15 år eller så.

1 kommentar:

  1. Kul att du bloggar!
    Det måste jag ju givetvis följa :-)

    Hälsn Jolin, från en by i grannkommuna!

    SvaraRadera