onsdag 22 december 2010

Städdag


Städa, städa varje fredag också varje jul det tycker jag är kul men aldrig städa på en måndag för det verkar skumt. Det tycker jag är dumt..... tja ungefär så är det väl som Pippi Långstrump sjöng.
Det är ingen hemlighet att jag inte gillar att städa. Jag tycker det är jobbigt när det är rörigt och stökigt och jag blir på dåligt humör när det blir för stökigt hemma. MEN jag gillar inte själva städandet. Skulle utan problem kunna tänka mig att ha någon som kom och städade hos mig en gång i veckan men det tillåter inte kassan.
Idag har jag i alla fall städat hela huset så nu är det så fint så. Skönt när det är klart. Skönt att bara få sätta sig och mysa och titta på det fina hemmet. Det tråkiga är att det så fort blir stökigt igen. Jag försöker att lägga tillbaks saker på sin plats och hålla lite ordning men vi är ju 7 personer här i huset och vi har inte riktigt samma uppfattning om hur saker och ting ska göras.
Nå väl, just nu är det jättefint. Julklapparna är inköpta och inslagna. Nu är det bara maten kvar men det blir inte så mycket utan bara det vi gillar allra bäst. Sen kan vi fira jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar