onsdag 29 december 2010

Pärlbroderat festhalsband


Till pärlträffen PUSS som gick av stapeln i oktober tänkte jag ställa upp i tävlingen med temat "Festsmycke". Självklart hann jag inte klart innan då jag är en av arrangörerna på träffen och hade vansinnigt mycket att göra innan. När jag nu har varit ledig några dagar kom lusten att pärla plötsligt över mig igen och jag gjorde klart det halvfärdiga halsbandet. Det är broderat på Misan´s wonder med Miyukipärlor och Swarovskikristaller. I mitten på halsbandet finns en fantastisk Peacockmönstrad rivoli och under den hänger en enorm Swarovskidroppe. Eftersom jag inte hann klart i tid gjorde jag det inte så pampigt som det var tänkt från början utan jag gjorde det lite enklare så jag ska kunna använda det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar