måndag 25 oktober 2010

Ice - nytt halsband


Har gjort ett nytt halsband, ja snarare ett hänge på wire. Jag har bara infattat 2 stycken Swarovski-rivolis Crystal AB och sedan sytt en liten kant runt dem. Det glittrar ofantligt och är snyggt både till fest och till vardagsjeansen. Gillar det skarpt.
Får väl erkänna att jag inte tyckt om färgen på rivolin förut men av någon anledning vände det. Det gör det i och för sig ganska ofta, förändrar sig i färgskalan på det jag skapar alltså. Jag har till och med gett bort en del av dessa rivolis förut eftersom jag inte gillat dem. Hmm, undrar hur jag tänkte då. Nu känner jag genast att jag behöver fler...
Rivolis kan för den oinvigde förklaras som runda kristaller med spetsig fram och baksida. De har inget hål i sig.
Smyckeswiren är himla praktisk att ha som bakgrund till hängen. Bra och enkel lösning och gör att smycket känns mer vardagligt och sätter mer fokus på hänget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar