tisdag 23 november 2010

Livets kompost med Louise Hoffsten


Idag var jag på en föreläsning av Louise Hoffsten. En föreläsning där hon på ett härligt sätt berättar sin historia om "Den objudna gästen", sjukdomen MS. Hon berättar om glada tillfällen i livet, om jobbiga tillfällen som ändå ger något tillbaks till livets kompost.
Jag har följt Louise musik sen jag var tonåring och hon gav ut skivan "Stygg" 1988. Jag gillar fortfarande hennes musik.
Sån här tillfällen till reflektion ger mig lite perspektiv på tillvaron och det behövs verkligen i min stressade vardag. Jag känner mig alltid lite starkare och tar lite mer vara på vardagen när jag lyssnar på andra människor.
Louise pratade om kunskap och hur hon ibland kände sig obildad och det kan jag känna igen men kunskap är inte bara skolor och betyg utan också livserfarenhet och mognad. Alla de saker vi upplever som hemska här i livet fyller också en mening genom att så småning om hamna på livets kompost och ge grogrund till andra vackra saker.
Tack Louise för en fin stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar