fredag 21 januari 2011

Jag har blivit farmor




Idag föddes mitt första barnbarn på Karlstad BB.
Jag hade äran att få vara med på förlossningen. Det var en fantastisk upplevelse. Min son är 17 år och hans flickvän fyllde 16 år i tisdags. Eftersom de är så unga fick jag och den blivande mormodern vara med när barnet skulle födas.
Det började igår på förmiddagen då jag fick ett samtal och åkte hem för att följa med dem till BB på kontroll. Vi fick dock åka hem för värkarna var lite glesa ännu. Vi tog det lungt under dagen men vid 22-tiden på kvällen åkte vi in igen. Sen följde en fin och fullt normal förlossning med otroligt starka och duktiga föräldrar. Jag är så glad att jag fick vara med och se deras kärlek och styrka.
På morgonen kl 06.17 föddes hon. Den vackraste lilla tjej man kan tänka sig. Hon vägde 3615 gram, var 50 cm lång och huvudomfånget var 34 cm.
Hon har redan fångat mitt lilla hjärta i sina små händer. Jag önskar både föräldrarna och flickan det allra bästa i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar